Tievalaistusta Korkeakoskentielle

8.3.2022

Päivitetäänpä hieman kuulumisia Korkeakoskelta. Alkuvuosi on mennyt pitkälti edunvalvonnan merkeissä ja nyt on saavutettu tuloksiakin.

Syksyllä tievalaistuksen puolesta kerätty 253 nimen adressi johti siihen, että asia saatiin Huittisten kaupungin teknisen valiokunnan käsittelyyn. Teknisen johtajan esitys oli, ettei rakentamiseen lähdetä, mutta luottamusmiehet päättivät toisin, äänestystulos 6 - 0. Seuraavaksi asia saatiin kaupunginhallituksen käsittelyyn ja siellä äänestystulos oli valaistuksen puolesta 7 - 2. Eilen tievalaistus oli kaupungin valtuuston käsittelyssä ja siellä pykälään saatiin myönteinen ratkaisu yksimielisesti 23 sekunnissa. Alkuvaiheessa tälle vuodelle hyväksyttiin 31 000 euron lisämääräraha. Loimijokivarren jätevesiosuuskunta on aloittamassa valokuidun rakentamista kylään ja samassa yhteydessä on tarkoitus asentaa valaistuskaapeli ja pylväiden vaatimat jalustat (asennus osuuskunnan kustannuksella ja Korkeakosken Seudun tuella). Toivottavasti hanke saadaan sitten valmiiksi vuoden 2024 aikana. Valaistus ulottuisi Korkeakosken laavun parkkipaikalle asti.

Yhdistys on myös hankkinut yhdistyksen logolla varustetun 3 x 6 m teltan. Tulossa on myös yhteishankintana sydäniskuri yhdessä 6 muun yhteisöllisen toimijan kanssa.